כל מה שצריך לדעת על חלקי האופנוע

אופנועים הם מכונות מורכבות הדורשות מגוון חלקים כדי לתפקד כראוי. כאשר חלק נשבר, זה יכול להיות אי נוחות והוצאה גדולה לתקן או להחליף, לכן חשוב לדעת מהם חלקי אופנוע וכיצד הם פועלים.

אז בואו נפרק את החלקים לגורמים:

מנועי אופנועים מגיעים בשני סוגים:

שתי פעימות וארבע פעימות.

מנועי שתי פעימות

משלימים מחזור כוח עם שתי פעימות של הבוכנה והם נמצאים בדרך כלל באופנועי שטח קטנים יותר, הם ידועים בתפוקת הכוח הגבוהה שלהם בשל גודלם.

מצד שני, מנועי ארבע פעימות

מבצעים מחזור כוח עם ארבע מהלכי בוכנה. מנועים אלו נפוצים יותר באופנועים גדולים יותר הנוסעים בכביש, ומציעים נסיעה חלקה יותר ופליטות נמוכות יותר.

מה תפקידה של תיבת ההילוכים?

תיבת ההילוכים היא מרכיב קריטי, המנהל את הכוח מהמנוע להנעת הגלגלים. תיבות הילוכים ידניות נפוצות ברוב האופנועים, ומציעות לרוכב שליטה רבה יותר על הספק ומהירות הרכב, כאשר ההילוכים נעים בדרך כלל בין ארבע לשישה.

תיבות הילוכים אוטומטיות, אף שפחות נפוצות, ניתן למצוא בחלק מהדגמים, ומציעות חווית רכיבה קלה יותר, במיוחד למתחילים או בתנועה עירונית.

השלדה של האופנוע היא כמו עמוד השדרה שלו. היא מחזיקה את כל שאר הרכיבים יחד ביישורם הנכון עבור איזון וביצועים מיטביים.

סוגי שלדות נפוצות וממה הן עשויות?

שלדות מפלדה

מורכבות מצינורות או יריעות מרותכות, ידועות בחוזקן ובעמידותן.

שלדות אלומיניום

המציעות איזון טוב בין חוזק וקל משקל, מה שיכול לשפר את הטיפול.

שלדות סיבי פחמן הן הקלות ביותר

מציעות חוזק וקשיחות מעולים, אבל הן גם היקרות ביותר, שנמצאות בדרך כלל באופנועי מירוץ מתקדמים.

מה תפקידה של מערכת המתלים?

 למערכת המתלים תפקיד חיוני בנוחות הנסיעה והטיפול באופנוע. החזית מורכבת בדרך כלל מזוג מזלגות טלסקופיים, בעוד שהחלק האחורי עשוי להשתמש במגוון מערכות, כמו: בולם בודד או תאומים בולמי זעזועים.
מערכת המתלים לא רק סופגת מהמורות וזעזועים לנסיעה חלקה יותר אלא גם שומרת על מגע צמיגים עם הקרקע, משפרת את היציבות והשליטה.

 לסירוגין, מערכת הבלימה מאוד חיונית לבטיחות הרוכב.

רוב האופנועים המודרניים (כולל מותג הבית ktm) משתמשים בבלמי דיסק, המספקים כוח עצירה חזק, דגמים ישנים או תקציביים עשויים עדיין להשתמש בבלמים תופים, שהם פחות יעילים אך פשוטים וזולים יותר. 

והצמיגים כמובן שאותם לא צריך להציג

הצמיגים מספקים את האחיזה הדרושה בכביש, עם סוגים שונים לשימושים שונים: צמיגי כביש לאספלט, צמיגי שטח ללכלוך וחצץ וצמיגים דו-שימושיים לשימוש מעורב.

 מלבד אלו, שאר חלקי האופנוע כמו כידון, מושב, מראות, אורות, מערכת פליטה, מיכל דלק, מערכת קירור ומערכת החשמל כולם תורמים לתפקוד הכולל, לביצועים ולנוחות הרוכב. 

תחזוקה שוטפת של חלקים אלו מבטיחה נסיעה ארוכת טווח ובטוחה. חלקי אופנוע חיוניים לפעילות בטוחה ויעילה של אופנוע. על ידי הבנת הסוגים השונים של חלקי האופנוע וכיצד הם פועלים, הרוכבים יכולים להיות מוכנים טוב יותר לתחזק ולתקן את האופנועים שלהם.

צוות המומחים ממתין כאן